10.01.2025 Конституційне право на звернення є непорушним навіть умовах правового режиму воєнного стануПравовий режим воєнного стану, що введений на всій території України через збройну агресію російської федерації, вніс суттєві корективи в роботу органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також у життя кожного громадянина. Звертаємо вашу увагу, що в умовах воєнного стану гарантоване ст. 40 Конституції України право направляти індивідуальні чи колективні звернення не підлягає обмеженню. Варто пам’ятати, що право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян. Конституційне право на звернення є непорушним навіть у разі запровадження правового режиму воєнного стану. Так, за 12 місяців 2024 року до органів прокуратури Черкаської області надійшло 4731 звернення громадян, з них вирішено по суті 2568, у тому числі 113 - від народних депутатів України, у 90 з вирішених звернень за результатом їх розгляду прийнято рішення про задоволення вимог заявників. З числа розглянутих переважають звернення з питань досудового розслідування - 1506, з яких у 618 зверненнях оскаржувались дії і рішення слідчих (дізнавачів) органів поліції. Доводи решти звернень здебільшого стосувалися виконання функцій представництва інтересів держави в суді - 62, участі у кримінальному провадженні в суді - 79, нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства - 12 та з питань охорони прав дітей – 37 тощо. Слід зазначити, що незважаючи на системність оприлюднення законодавчих змін стосовно обмеження повноважень органів прокуратури, значна кількість жителів області продовжує звертатися з питаннями, вирішення яких вже не належить до повноважень органів прокуратури. Так, упродовж 12 місяців минулого року надійшло до прокуратури 1121 скарг, що стосувалися питань компетенції органів влади та контролю, які згідно із ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» прокуратурою скеровані для вирішення за належністю. На телефон «гарячої лінії» обласної прокуратури протягом 12 місяців 2024 року звернулось 43 громадянина. Завдяки впровадженню вказаної форми доступу до органів прокуратури, окрім функції прийняття та оформлення звернень, громадяни в телефонному режимі отримують юридичні консультації за конкретними фактами порушення їх прав, визначення органу, який уповноважений їх розглядати, та фахову правову допомогу з інших питань, вирішення яких належить до компетенції органів прокуратури. Зазначене сприяє уникненню зайвих витрат часу та державних коштів на перенаправлення звернень до уповноважених органів. Упродовж вказаного періоду на особистому прийомі прийнято 672 громадянина, з яких 122 особи прийнято керівниками прокуратур різних рівнів. Особисто керівником обласної прокуратури прийнято 61 мешканців. У кожному конкретному випадку, в межах компетенції вживалися заходи з метою реального поновлення законних інтересів заявників. Упродовж 12 місяців 2024 року до органів прокуратури області надійшло 105 запитів на отримання доступу до публічної інформації. Розглянуто 88 запитів, за результатами розгляду надано 53 інформацій, 35 роз’яснень, 17 запитів надіслано іншим розпорядникам інформації. Відмов у задоволенні запитів не було. Запити надходили з питань досудового розслідування – 22; з кадрових питань - 19; з питань організаційно-розпорядчої діяльності – 13, в т.ч. про надання статистичної інформації – 7; з питань представництва інтересів держави в суді – 1; з інших питань – 29. Згідно з ст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність органів прокуратури області як розпорядника інформації запитувачами до суду не оскаржувались. Пресслужба Черкаської обласної прокуратури
|
кількість переглядів: 37
|