11.07.2019

Стан роботи прокуратури з розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації упродовж 6 місяців 2019 року

Одним із важливих напрямів діяльності органів прокуратури України є розгляд звернень громадян. Ця робота спрямована на реальний захист прав і свобод людини та громадянина, зміцнення законності та правопорядку в державі.

За 6 місяців 2019 року до органів прокуратури Черкаської області надійшло 3586 звернень громадян, з них вирішено по суті 2282, у тому числі 202 - від народних депутатів України, у 36 зверненнях за результатом їх розгляду прийнято рішення про задоволення вимог заявників.

З числа розглянутих переважають звернення з питань досудового розслідування – 1654, з яких у 1069 зверненнях оскаржувались дії і рішення слідчих органів поліції. Доводи решти звернень здебільшого стосувались виконання функцій представництва інтересів громадян і держави в суді – 37, участі у кримінальному провадженні в суді – 31, нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства - 32 тощо. 

Слід зазначити, що незважаючи на проведені заходи щодо оприлюднення законодавчих змін стосовно обмеження повноважень органів прокуратури, значна кількість мешканців області продовжує звертається до приймальні громадян з питаннями, вирішення яких вже не відноситься до повноважень органів прокуратури.

Так, упродовж поточного року третина надійшовших до прокуратури скарг - 1275, стосувалася питань компетенції органів влади та контролю, які згідно ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» прокуратурою скеровані для вирішення за належністю.

На телефон «гарячої лінії» прокуратури Черкаської області протягом 6 місяців 2019 року надійшло 65 звернень громадян. Завдяки упровадженню вказаної форми доступу до органів прокуратури, окрім функції прийняття та оформлення звернень, громадяни у телефонному режимі отримують юридичні консультації за конкретними фактами порушення їх прав, визначення органу, який уповноважений їх розглядати та фахову правову допомогу з інших питань, вирішення яких віднесено до компетенції органів прокуратури. Зазначене сприяє уникненню зайвих витрат часу та державних коштів на перенаправлення звернень до уповноважених органів. 

Протягом поточного року на особистому прийомі прийнято 1010 громадян, з них 125 осіб - керівниками прокуратур різних рівнів. Прийом громадян здійснювався також за місцем відбування покарання, роботи та проживання громадян. Такий підхід надає додаткові можливості реального впливу на забезпечення належного аналізу доводів заявників, визначення найбільш ефективних та оперативних шляхів відновлення порушених прав громадян та позитивно впливає на виключення негативної практики формального проведення перевірок, що породжує повторні звернення та обґрунтоване невдоволення заявників.

Також прокуратурою області постійна увага приділяється удосконаленню діяльності з питань забезпечення доступу до публічної інформації, підвищенню її ефективності.

Упродовж 6 місяців 2019 року до органів прокуратури області надійшов 51 запит на отримання доступу до публічної інформації. Розглянуто 44 запити, за результатами розгляду надано 34 інформації, 10 роз’яснень, 7 запитів направлено іншим розпорядникам інформації. Відмов у задоволенні запитів не було.

Запити надходили з питань досудового розслідування – 8; представництва інтересів громадян та держави в суді та з кадрових питань - по 7; організаційно-розпорядчої діяльності – 10 (у т.ч. 6 запитів  щодо надання  статистичної інформації); підтримання державного обвинувачення - 2 та з інших питань – 10.

Згідно ст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність органів прокуратури області як розпорядника інформації, запитувачами  до суду не оскаржувались.

Робота за вказаним напрямом триває.

Прес-служба прокуратури Черкаської області

кількість переглядів: 42